Jak i dlaczego monitorować zachowania użytkowników w witrynie?

Dopracowana pod względem wizualnym i technicznym strona internetowa posiadająca intuicyjną nawigację, wysokiej jakości grafiki i wartościowe treści nie wystarczy, aby osiągnąć sukces w branży e-commerce. Nie można zapomnieć o jednym, niezwykle ważnym aspekcie, czyli odbiorcy – to jego obecność i zaangażowanie, lub ich brak, mają decydujący wpływ na sukces w Internecie. Z uwagi na to…

Details

Sprawdź, jakiego czasu potrzebują użytkownicy, by dokonać konwersji

Na przestrzeni ostatnich kilku lat nasze nawyki zakupowe znacząco się zmieniły. Wiele osób dokonuje obecnie zakupów niemal wyłącznie przez internet. Proces decyzyjny w takim wypadku znacząco różni się od tradycyjnej ścieżki zakupowej. Wydawać by się mogło, że klient odwiedza sklep internetowy, wybiera produkty, przechodzi do koszyka i je opłaca, po czym po czasie ponownie wraca.…

Details

Skuteczna kampania Google Ads przy ograniczonym budżecie

W dzisiejszych czasach każdy zdaje sobie sprawę z potęgi reklamy, jednak działania marketingowe zauważalnie zmieniły swój charakter. Z uwagi na transformację nawyków konsumentów i wzrost znaczenia branży e-commerce ludzie chętniej zaczęli korzystać z usług internetowych i większość spraw załatwiać właśnie online. Zauważając ten trend, reklamodawcy coraz częściej wybierają Internet jako przestrzeń promocyjną, odchodząc od telewizji,…

Details

Kampanie sezonowe w marketingu internetowym

Życie większości dorosłych osób opiera się w głównej mierze na pracy i domowych oraz rodzinnych obowiązkach. Znaczenia poszczególnym dniom nadają zmieniające się pory roku czy ważne wydarzenia i okoliczności, takie jak święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc, wesela, komunie czy choćby urlop i czas wakacyjny. Coraz bardziej popularne staje się też obchodzenie świąt, które adaptowaliśmy z Zachodu,…

Details

Etapy prowadzenia kampanii Google Ads

Marketing to nieodłączny element prowadzenia biznesu, chociażby dlatego, że odpowiednia reklama jest w stanie przyciągnąć szerokie grono klientów z różnych środowisk, a tym samym pozwoli osiągać większe zyski. Google Ads to największa platforma umożliwiająca swoim klientom korzystanie z kilku rodzajów reklam jednocześnie. Najpopularniejszą formą promocji jest umieszczanie komunikatów marketingowych w sieci wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy…

Details

Wycofanie Universal Analytics w lipcu 2023

Google Analytics 4 (GA4) został stworzony, aby skoncentrować się na dostarczaniu przydatnych danych statystycznych dzięki uczeniu maszynowemu. Zastąpi obecną wersję o nazwie Universal Analytics (UA) w lipcu 2023 roku. GA4 miał swoją premierę w październiku 2020 roku i jest teraz domyślną wersją GA dla nowych usług. Istotną innowacją jest przejście z opartego na sesjach modelu…

Details

Kierowanie na odbiorców niestandardowych w Google Ads

W tworzeniu odpowiedniego przekazu marketingowego najważniejsze jest dostosowanie go do właściwych grup odbiorców. Dotyczy to również prowadzenia kampanii reklamowych w sieci. Google Ads daje przy tym narzędzia, które umożliwiają stosunkowo precyzyjne targetowanie. Dzięki temu można łatwo zwiększyć skuteczność prowadzonych działań poprzez docieranie do osób, które wykazują duży potencjał do dokonania konwersji. Jedną z przydatnych funkcji…

Details

Inbound i Outbound marketing w sektorze e-commerce

Istnieją dwie uniwersalne koncepcje, które mogą pomóc w rozgraniczeniu działań marketingowych. Określa się je mianem marketingu przychodzącego (Inbound) i wychodzącego (Outbound). Są to dwie nadrzędne strategie, z których każda ma inne zastosowania, korzyści i wyzwania. W tym artykule omówimy marketing przychodzący i wychodzący, podamy przykłady ich zastosowania oraz przedstawimy zalety i wady każdej metody. Inbound…

Details

Ustalanie budżetu dla kampanii Google Ads

W obecnych czasach w celu dotarcia do określonej grupy odbiorców konieczne jest wprowadzenie przemyślanej promocji marki w Internecie. Wiele firm staje przed problemem dotyczącym prawidłowego ustalenia wydatków na kampanię Google Ads. Zaplanowanie budżetu na płatny marketing internetowy to spore wyzwanie. Trudno jest przedstawić uniwersalną strategię, która będzie służyła każdej firmie, bo budżet Google Ads zależy…

Details

Smart Bidding w Google Ads

Reklama jest jedną z najważniejszych części marketingu — bez niej nikt nie będzie w stanie dotrzeć do odpowiednio dużej grupy odbiorców, nie zostaną też osiągnięte założone cele. Smart Bidding, jako nowoczesne narzędzie reklamowe, jest odpowiedni zarówno dla dużych firm, które nie ograniczają dystrybucji swoich produktów do jednego kraju, jak i dla tych małych, działających tylko…

Details

Performance Max – to warto wiedzieć o nowym typie kampanii

W ostatnim kwartale 2021 roku, Google Ads poszerzyło swoją funkcjonalność o możliwość tworzenia kampanii Performance Max. To kolejne rozwiązanie wykorzystujące sztuczną inteligencję i narzędzia oparte na systemach uczenia maszynowego. Pomimo tego, że jest ono dostępne dla użytkowników już od jakiegoś czasu, wiele osób nadal nie miało szansy się z nimi zapoznać. Dlatego przygotowaliśmy artykuł zawierający…

Details

Dlaczego kierowanie reklam ma znaczenie?

Kierowanie reklam w Google Ads to jeden z najważniejszych aspektów prowadzenia kampanii marketingowych w internecie. To od niego uzależnione jest to, czy za pomocą wyświetlanych materiałów użytkownicy trafią na interesujący ich produkt lub usługę w odpowiednim czasie. Sama strategia kierowania jest też skutecznym sposobem na sprawowanie kontroli nad działaniami promocyjnymi w stopniu, który umożliwia ich…

Details