CTR – czym jest, jak go śledzić, o czym mówi

Prowadzenie kampanii reklamowych wymaga nie tylko dobrze opracowanej strategii, ale też skrupulatnie prowadzonej analityki. Na bieżąco trzeba śledzić wyniki i reagować na nie, co pozwoli uzyskać lepszą skuteczność. Do obserwacji rezultatów takich działań marketingu służy wiele wskaźników, a CTR należy do jednego z najważniejszych. Branża marketingowa wyróżnia się specjalistycznym nazewnictwem, więc wiele osób mogło nie…

Details

Sposoby na zwiększenie współczynnika konwersji

Sukces biznesu e-commerce zależy w głównej mierze od zdobycia zaufania klienta i przekonania go do dokonania pożądanego działania. Można mieć atrakcyjną wizualnie stronę świetnie wykonaną pod względem technicznym i wypełnioną oryginalnymi treściami, która jednak nie przynosi oczekiwanych zysków. Właściciele takich witryn zastanawiają się wówczas, co może być tego przyczyną? Niski współczynnik konwersji, czyli m.in. niewiele…

Details

Statystyki – reklama Google Ads

Google to obecnie najbardziej popularna wyszukiwarka internetowa na świecie. Bezsprzecznie generuje ona największy ruch w sieci. Jak wskazują badania platformy Statista, na świecie jest to poziom 85%, w Polsce – 95%. Konkurencja została więc daleko w tyle i nawet kiedy połączymy jej udziały w rynku, nie ma najmniejszych szans, aby stanowić jakiekolwiek bezpośrednie zagrożenie dla…

Details

Wesołych Świąt

Boże Narodzenie tuż tuż,   pragniemy z tej okazji   podziękować za dotychczasową współpracę,   a także złożyć Państwu serdeczne życzenia…   spokoju, radości, spełnienia marzeń   i przede wszystkim zdrowia,   oraz sukcesów osobistych i zawodowych   w nadchodzącym Nowym 2023 Roku.   Team SmartAds

Details

Okres świąteczny w branży e-commerce – przyciągnij klientów

Zbliżające się święta to czas nie tylko na porządki, ale także szukanie prezentów pod choinkę. Wiele osób rozgląda się za nimi już od drugiej połowy listopada, inni dopiero w grudniu lub ostatnim tygodniu przed wigilią. Zakupy internetowe cieszą się dużą popularnością ze względu na wygodny sposób szukania i kompletowania upominków. Niemniej jednak nie oznacza to,…

Details

Black Friday w e-commerce

Black Friday, czyli Czarny Piątek to akcja rabatowa pochodząca z USA, która stała się fenomenem na skalę światową. Ten dzień z roku na rok przynosi branży e-commerce rekordowe zyski. Jego data przypada na piątek po Dniu Dziękczynienia, więc w 2022 roku jest to 25 listopada. Jednocześnie jest to czas zwany Złotym Kwartałem dla handlu, który…

Details

Co musisz wiedzieć o ROI i ROAS?

W każdej branży można wyróżnić pewne wskaźniki, które determinują skuteczność podejmowanych działań. ROI i ROAS to tego typu parametry stosowane w marketingu. Są to też istotne wyznaczniki dla ekspertów prowadzących kampanie w Google Ads, ponieważ pokazują, czy reklama jest opłacalna i przynosi zyski. Ich znaczenie powinni więc znać nie tylko eksperci z zakresu e-commerce, ale…

Details

4 ważne zmiany w rozszerzeniach Google Ads, o których musisz wiedzieć

System reklamowy należący do Google, umożliwia klientom wyświetlanie reklam zarówno tekstowych, produktowych, jak i video, w różnych serwisach. Ze względu na wciąż rosnące grono zainteresowanych korzystaniem z tego typu usług, dostosowywane są one do trendów oraz potrzeb użytkowników. Wprowadzane zmiany mają ułatwić korzystanie z Google Ads specjalistom, zajmującym się przestrzeniami reklamowymi, jak i klientom, którzy…

Details

Jak i dlaczego monitorować zachowania użytkowników w witrynie?

Dopracowana pod względem wizualnym i technicznym strona internetowa posiadająca intuicyjną nawigację, wysokiej jakości grafiki i wartościowe treści nie wystarczy, aby osiągnąć sukces w branży e-commerce. Nie można zapomnieć o jednym, niezwykle ważnym aspekcie, czyli odbiorcy – to jego obecność i zaangażowanie, lub ich brak, mają decydujący wpływ na sukces w Internecie. Z uwagi na to…

Details

Sprawdź, jakiego czasu potrzebują użytkownicy, by dokonać konwersji

Na przestrzeni ostatnich kilku lat nasze nawyki zakupowe znacząco się zmieniły. Wiele osób dokonuje obecnie zakupów niemal wyłącznie przez internet. Proces decyzyjny w takim wypadku znacząco różni się od tradycyjnej ścieżki zakupowej. Wydawać by się mogło, że klient odwiedza sklep internetowy, wybiera produkty, przechodzi do koszyka i je opłaca, po czym po czasie ponownie wraca.…

Details

Skuteczna kampania Google Ads przy ograniczonym budżecie

W dzisiejszych czasach każdy zdaje sobie sprawę z potęgi reklamy, jednak działania marketingowe zauważalnie zmieniły swój charakter. Z uwagi na transformację nawyków konsumentów i wzrost znaczenia branży e-commerce ludzie chętniej zaczęli korzystać z usług internetowych i większość spraw załatwiać właśnie online. Zauważając ten trend, reklamodawcy coraz częściej wybierają Internet jako przestrzeń promocyjną, odchodząc od telewizji,…

Details

Kampanie sezonowe w marketingu internetowym

Życie większości dorosłych osób opiera się w głównej mierze na pracy i domowych oraz rodzinnych obowiązkach. Znaczenia poszczególnym dniom nadają zmieniające się pory roku czy ważne wydarzenia i okoliczności, takie jak święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc, wesela, komunie czy choćby urlop i czas wakacyjny. Coraz bardziej popularne staje się też obchodzenie świąt, które adaptowaliśmy z Zachodu,…

Details