Smart Bidding Google Ads od A do Z – działanie, wdrożenie i praktyczne zastosowanie

W świecie reklam internetowych wszystko zmienia się szybciej niż pogoda w kwietniu. Jeszcze niedawno samodzielne ustawianie stawek w Google Ads było codziennością. Dziś coraz więcej marketerów oddaje tę kontrolę algorytmom. Właśnie tutaj „na scenę” wchodzi Smart Bidding. Najważniejsze informacje Google Smart Bidding to system automatycznego ustalania stawek w Google Ads, który wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego…

Details

Rozszerzenia reklam w Google Ads a skuteczność kampanii w sieci wyszukiwania

System Google Ads to doskonale narzędzie reklamowe i obecnie podstawa efektywnej działalności marketingowej w internecie. Liczne funkcje pozwalają lepiej dostosowywać przekaz do odbiorców i zwiększać jego skuteczność. Szczególną rolę w zakresie optymalizacji kampanii odgrywają rozszerzenia reklam Google Ads. Najważniejsze informacje Rozszerzenia reklam Google Ads to dodatkowe informacje na temat firmy i jej działalności Za pomocą…

Details

Wyszukiwanie obrazem w Google Grafika na telefonie i komputerze – jak szukać po zdjęciu w Google Chrome?

W dobie rosnącego znaczenia treści wizualnych, tradycyjne wpisywanie słów kluczowych w wyszukiwarkę coraz częściej ustępuje miejsca metodom dużo bardziej intuicyjnym – takim jak wyszukiwanie obrazem. Zamiast opisywać to, co znajduje się na zdjęciu, możesz po prostu przesłać grafikę i pozwolić algorytmom zająć się resztą. Szukanie w Google Grafika diametralnie zmieniło sposób, w jaki użytkownicy odnajdują…

Details

Jak sprawdzić i usunąć historię wyszukiwania w Google

Każdy, kto miał kiedykolwiek styczność z internetową wyszukiwarką od Google z pewnością zastanawiał się, skąd algorytmy tyle o nas wiedzą. Gdzie zaczyna, a gdzie kończy się ich ”śledzenie”? Czy do rejestru wlicza się każda odwiedzona strona i kliknięty wynik? Jeśli korzystamy z konta Google, nasza aktywność rejestrowana jest w wielu różnych miejscach – od wyszukiwarki,…

Details

Czym są linki sponsorowane Google Ads i jak wpływają na skuteczność kampanii?

Cel działań marketingowych w Internecie jest oczywisty. To skuteczne promowanie biznesu, które przełoży się na lepszą widoczność w sieci, a w konsekwencji również na zwiększenie zysków sprzedażowych. Eksperymenty na tym polu nie zawsze są wskazane, czasem lepiej korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Do tych często wybieranych przez przedsiębiorców z pewnością należy reklama za pomocą linków sponsorowanych…

Details

Google bot – czym jest i jakie są jego rodzaje?

Całe szczęście, to nie pracownicy Google muszą godzinami przeglądać internetowe strony i dodawać je do firmowych indeksów – zajmują się tym roboty… a dokładniej Googleboty. Te web crawlery należące do giganta z Mountain View są odpowiedzialne za automatyczne przeszukiwanie odmętów internetu i zbieranie danych o napotykanych witrynach. Wszystkie pozyskane informacje służą do aktualizowania indeksu wyszukiwarki, czyli…

Details

Czy stworzenie strony internetowej z firmą pozycjonerską się opłaca?

Tworzenie strony to bez wątpienia proces pracochłonny i długotrwały – zwłaszcza dla osoby, która nie ma doświadczenia w branży. W internecie znaleźć można wielu „specjalistów”, którzy za drobną opłatą postawią za nas własny portal. Ale czy takie oszczędności są opłacalne? Co w momencie, kiedy będziemy chcieli rozwijać swoją firmę i zainwestować w usługi SEO? Może się wtedy…

Details

Google CSS – Comparison Shopping Services, czyli porównywarka cen, którą warto się zainteresować

Czy istnieje osoba, która podczas wyszukiwania produktów w Google nie natrafiła na sekcję Zakupy znajdującą się na samym szczycie SERP?1 Może. Choć jest to bardzo nieprawdopodobne. Owa dobrze znana wszystkim funkcjonalność służy użytkownikom do porównywania cen najróżniejszych produktów. Jednocześnie jest to jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobów na ich promocję przez sprzedawców. Początki systemu sięgają…

Details

Kampania brandowa w Google Ads – czym jest i czy warto ją prowadzić?

Branża e-commerce stale się rozwija. W związku z tym konkurencja w Internecie również staje się coraz większa. Pozyskanie i utrzymanie każdego kolejnego potencjalnego klienta ma zatem znaczenie dla zdobycia mocniejszej pozycji na rynku. Lojalność odbiorców, rozpoznawalność marki, widoczność w sieci – okazuje się, że elementy te mają nieocenione znaczenie dla skuteczności działań marketingowych. Warto w…

Details

Trendy w e-marketingu 2025 – czego się spodziewać?

Pomimo szybkiego, choć znacznie wolniejszego niż w przypadku ubiegłych dekad rozwoju technologicznego, rewolucji w 2025 roku raczej nie możemy się spodziewać. Kolejne 12 miesięcy trwać będzie z pewnością pod sztandarem sztucznej inteligencji, eksploracji nowych formatów reklamowych oraz rozwoju technologii immersyjnych (VR i AR). E-marketing to ciągła pogoń za konsumentem, a Ci stają się coraz bardziej…

Details

Jak stworzyć skuteczne call to action (CTA)?

Skuteczne kierowanie uwagi odbiorców ma ogromne znaczenie w każdej strategii marketingowej. Jednym z najważniejszych narzędzi, które mogą w tym pomóc, jest Call to Action, czyli CTA. Dzięki niemu można nie tylko przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, ale także skłonić ich do podjęcia konkretnych działań, takich jak zapisanie się na newsletter, dokonanie zakupu czy pobranie e-booka. W…

Details

Trendy w SEO na 2025 rok – co nas czeka?

Czego możemy spodziewać się po 2025 roku w branży SEO (Search Engine Optimization, czyli optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych)? Odpowiedź na to pytanie nie jest taka łatwa, jak mogłoby się wydawać. Przewidywanie trendów na przyszły rok w kontekście pozycjonowania stron przypomina trochę „wróżenie z fusów”. Dysponujemy pewnymi danymi pozwalającymi nieco nakreślić kierunek, w którym może udać…

Details