Adsremarketing

Specyfika współczesnego świata konsumenckiego wymusza coraz większą kreatywność w dziedzinie marketingu i prezentacji ofert firm czy przedsiębiorstw usługowych. Czasy, w których by zdobyć nowych klientów, wystarczyło wydrukować plik ulotek i rozdać je na skrzyżowaniu głównych ulic odeszły dawno do lamusa. Konkurencja nie śpi i aby ją wyprzedzić, trzeba korzystać z nowoczesnych zdobyczy technologicznych w marketingu, zwłaszcza tym prowadzonym w Internecie. Warto w tym aspekcie wspomnieć o remarketingu.

Co to takiego ten remarketing?

W najprostszych słowach można wytłumaczyć, że remarketing to pewna strategia reklamowa prowadzona w obszarze Internetu. Z remarketingiem można się spotkać, chociażby przy kampaniach Google Ads. Jeżeli chodzi o cel marketingowy, to kampanie tego rodzaju mają za zadanie pozyskać nowych klientów. Warto wskazać na główną zaletę remarketingu, a mianowicie na jego bardzo wysoką skuteczność. Ten rodzaj reklamy przynosi zdecydowanie większą stopę zwrotu niż inne kanały reklamowe. Dlaczego tak się dzieje i co sprawia, że remarketing jest aż tak bardzo efektywny?

Co wpływa na efektywność remarketingu?

Można w tym miejscu cofnąć się w czasie o kilkanaście lat, gdy to reklamy na plakatach ulicznych czy przekazy w tradycyjnych mediach były głównym narzędziem marketingowym do pozyskiwania nowych klientów. Jaka była wada tej metody? Mianowicie taka, że trzeba było naprawdę dużych nakładów finansowych, by stworzyć przekaz, który następnie był emitowany opinii społecznej. Problem polegał jednak na tym, że przeważnie ponad 90% społeczeństwa nie było nawet w najmniejszym stopniu zainteresowanych tym przekazem, przez co reklamy były mało skuteczne. Siła remarketingu tkwi w tym, że działa on w zgoła odmienny sposób. Przekaz reklamowy ma za zadanie przyciągnąć użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili daną stronę internetową i zawrócić ich na nią.

Jakie korzyści może przynieść kampania remarketingowa?

W pierwszej kolejności trzeba podkreślić wspomnianą wcześniej skuteczność reklamy. Kierowana jest ona nie do szerokiej grupy, lecz do konkretnego użytkownika, który wcześniej sam wykazał zainteresowanie danym produktem, lecz z jakiegoś powodu nie dokonał oczekiwanej konwersji. Gdy taki użytkownik opuści stronę internetową, co jakiś czas będą mu się wyświetlały reklamy produktowe, skłaniające do powrotu i dokończenia zakupów. Wśród pozostałych zalet tej strategii marketingowej można wymienić wysoki współczynnik skuteczności reklam, który idzie w parze ze stosunkowo niskimi kosztami. Dzięki kampanii remarketingowej można nie tylko znacznie poszerzyć bazę nowych klientów, lecz także wypracować lojalność u tych obecnych. Niewątpliwym plusem jest także praktycznie nieograniczony zasięg reklamowy oraz to, że można tworzyć listy remarketingowe, które będą zawierały przekaz reklamowy dopasowany stricte do konkretnych grup użytkowników.

Co to są listy remarketingowe?

Chcąc osiągnąć jak najlepsze wyniki w kampanii remarketingowej trzeba prowadzić działania skoordynowane i dokładnie przemyślane. Nie powinno być tu miejsca na żaden przypadek. Jednak kampania remarketingowa skierowana do wszystkich potencjalnych klientów, którzy odwiedzili witrynę będzie o wiele za szeroka, zdecydowanie lepsze rezultaty przyniesie zawężenie grupy użytkowników. Dzięki listom remarketingowym można kierować przekaz do wybranych grup, na przykład do osób zainteresowanych dokonaniem zakupu, które jednak porzuciły koszyk zakupowy. Jednak możliwości kierowania są o wiele bardziej precyzyjne. Tworząc listy remarketingowe możemy bardzo dokładnie określić do kogo chcemy trafić z przekazem reklamowym. Można sprecyzować: grupę wiekową, określić lokalizacje, czy płeć. Możliwa jest także ich edycja w zależności od bieżących potrzeb. Warto też śledzić skuteczność konkretnych list, tak, aby nieustannie optymalizować działania marketingowe.