Adsremarketing

E-mail marketing to jedna z najstarszych praktyk w obszarze e-commerce. Jego potencjał dostrzeżono stosunkowo wcześnie, a profesjonalni marketingowcy szybko zrozumieli, że wiadomości w poczcie elektronicznej mogą być doskonałym nośnikiem budowania relacji pomiędzy marką a klientami, tworzenia jej wizerunku oraz oczywiście przekazywania informacji na temat promocji, nowych kolekcji, upustów itd. 

Wiele osób uważa, że strategia ta jest już dzisiaj nieskuteczna i należy od niej odchodzić na rzecz innowacyjnych i nowoczesnych systemów reklamowych. Nie jest to do końca prawda, tym bardziej że sam mailing również przeszedł swojego rodzaju rozwój i dzięki takim usługom jak Gmail Sponsored Promotions jesteśmy w stanie stworzyć naprawdę ciekawe komunikaty reklamowe, które redefiniują e-mail marketing i nadają mu zupełnie nową jakość. Trudno się zresztą dziwić. Google jako firma, która dla wielu jest synonimem rozwoju i innowacyjnego podejścia zawsze proponuje nowatorskie rozwiązania. Czym zatem jest GSP, jak należy je rozumieć i co zyskamy, jeżeli zaczniemy z niego korzystać?

Czym jest usługa Gmail Sponsored Promotions?

Mówiąc wprost, GSP to usługa, w której ramach reklamodawca jest w stanie przygotować komunikat reklamowy w postaci wiadomości elektronicznej. Z początku więc wydaje się to być po prostu zwykły mailing, jednak wystarczy zainteresować się tym systemem nieco bardziej, aby dostrzec jego niezwykłe możliwości. Każdy, kto chociaż raz miał styczność z szeroko rozumianymi działaniami SEM, doskonale zna podejście pracowników Google’a do tworzenia i targetowania reklam. Podstawowym czynnikiem jest tutaj nastawienie na kierowanie komunikatów promocyjnych konkretnie pod użytkownika zainteresowanego określoną usługą bądź produktem. Nie inaczej jest w przypadku GSP. Sama wiadomość pojawia się nad standardowymi wiadomościami, przypominając zwyczajnego maila. Nie ma to jednak na celu wprowadzania użytkowników w błąd, lecz spójność wizualną i zachowanie estetyki.

GSP a popularność mailingu

Zanim przejdziemy do omawiania zalet i korzyści płynących z używania usługi GSP, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy komunikaty reklamowe w formie wiadomości elektronicznych są dziś w ogóle skuteczne i docierają do użytkowników. Przecież filtry antyspamowe i zakładki w poczcie dedykowane wiadomościom ofertowym sugerowałyby, że tego rodzaju działania mijają się z celem. W przypadku GSP takiego problemu nie ma. Komunikaty są generowane w systemie Googla i trafiają na pocztę tej samej firmy. Wszystko jest więc całkowicie kompatybilne. Natomiast jeśli chodzi o zainteresowanie wiadomościami reklamowymi ze strony użytkowników, to kluczem do wyjaśnienia tej zależności jest słowo: personalizacja.

Mailing personalizowany

Nie da się ukryć, że możliwość tworzenia reklam personalizowanych zrewolucjonizowało marketing. Dzięki wysyłaniu komunikatów promocyjnych osobom, które ostatnimi czasy przeglądały strony określonych firm usługowych, czy nawet konkretnych produktów, reklamodawca może pozyskać odpowiednie informacje umożliwiające mu przygotowanie dokładnie takiej reklamy, jakiej szukał użytkownik. Mail zostanie zatem odczytany przez konsumenta, ponieważ jego przedmiotem jest usługa bądź produkt wpisujący się w jego zainteresowania. Docierając do takich osób, zawsze kierujemy reklamy do właściwego targetu. Ma to ogromne znaczenie m.in. w niszowych branżach, gdzie znalezienie oferty satysfakcjonującej użytkownika może być nieco utrudnione. Mail z odpowiednio przygotowaną wiadomością promocyjną będzie odpowiedzią na jego problemy. Rozwiązanie to doskonale sprawdza się nie tylko w przypadku pozyskiwania klientów B2C, ale również – B2B. Jeśli natomiast chodzi o skuteczność GSP, to do korzystania z tej usługi wielu przedsiębiorców przekonuje wysoki współczynnik konwersji. Nie da się ukryć, że personalizacja oraz liczne konwersje tworzą bardzo atrakcyjne połączenie, które kusi coraz większą liczbę reklamodawców. O opłacalności GSP mówią nie tylko profesjonalni marketingowcy i osoby zajmujące się SEM zawodowo, ale przede wszystkim sami przedstawiciele firm, którzy po prostu widzą efekty dzięki wzrastającemu ruchowi na stronie i zauważalnie zwiększonej liczbie konwersji.

GSP – koszty i wygląd wiadomości

Ogromnym plusem reklam na Gmailu jest połączenie przekazu tekstowego z wizualnym. Rozbudowana treść wzmocniona dodatkowo o banery reklamowe pozwala reklamodawcom na stworzenie komunikatu bogatego w treść, informującego o konkretnej linii produktowej, promocji, rabacie czy po prostu tworzącego świadomość danej marki. Niezależnie od tego, w jakim charakterze chcemy wykorzystywać potencjał GSP, z pewnością uda nam się stworzyć wiadomość promocyjną, która przykuje wzrok naszego targetowanego konsumenta.

Jak natomiast wygląda to z perspektywy reklamodawcy? Przede wszystkim trzeba wspomnieć o tym, że koszt kliknięcia reklamy Gmail jest zdecydowanie niższy niż w przypadku komunikatów tekstowych pojawiających się w wynikach wyszukiwania. Reklamodawca oczywiście płaci wyłącznie za wiadomości, które odbiorca kliknął – a więc odczytał maila i zapoznał się z jego treścią. Jak to zwykle bywa w przypadku systemów reklamowych Googla, płacimy wyłącznie za to, co odnosi skutek.

GSP to doskonałe narzędzie wykorzystujące innowacyjne rozwiązania w podejściu do e-mail marketingu. Dzięki połączeniu dotychczas działających strategii oraz nowatorstwa i tendencji do personalizowania komunikatów promocyjnych przez pracowników Google’a dzisiejsi reklamodawcy mają dostęp do niezwykle pomocnego narzędzia. Atrakcyjne ceny, wysoki współczynnik konwersji i rozbudowane opcje targetowania to wszystko, czego potrzebujemy, aby stworzyć świetną reklamę.