Ads

Google nie ustaje w poszukiwaniu kolejnych rozwiązań mających na celu zwiększyć widoczność w sieci reklam swoich klientów. Aktualnie firma pracuje nad projektem trzech nowych formatów reklamowych. Wszystkie znajdują się na chwilę obecną w zamkniętej fazie beta testów, a w przyszłości mają towarzyszyć nam podczas korzystania z aplikacji.

Otwierając aplikację…

Każdy użytkownik smartfonów wie, że otwieranie danej aplikacji wymaga chwili czasu. Jeden z testowanych formatów zakłada, że reklama pojawi się na ekranie ładowania w trakcie uruchamiania aplikacji. Dla użytkownika jest to moment wyczekiwania, gdy ten trzyma urządzenie w ręku i obserwuje pusty ekran. Wówczas ma możliwość obejrzenia jeszcze jednej reklamy, co dla reklamodawców oznacza kolejny wzrost liczby wyświetleń.

Nagroda za obejrzenie reklamy

Praktyka nagradzania użytkowników za oglądanie reklam w całości jest już znana od dawna, jednak teraz zaszły pewne zmiany w zakresie wyświetlania ich. Do tej pory twórcy aplikacji sami określali, jakie reklamy mają się pokazywać podczas korzystania. Nowa formuła przewiduje, że mają się generować automatycznie, a twórcy aplikacji nie będą już mieli wpływu na to, jakie reklamy będą wyskakiwały użytkownikom. Kwestia wynagradzania za niepomijanie ich pozostaje niezmienna.

Nowe rozmieszczenie banerów adaptacyjnych

Tego typu reklamy wyświetlają się w górnej lub dolnej krawędzi ekranu, gdy mamy uruchomioną aplikację. W rzeczy samej przyjmują postać mini banerów z miniaturowym obrazkiem i krótkim tekstem. Obecnie Google pracuje nad tym, aby banery adaptacyjne mogły się wyświetlać również w widoku aplikacji. W założeniu ma to wyglądać podobnie, jak na stronach internetowych.

Każdy z trzech opisanych wyżej projektów formatów ma na celu zwiększyć zasięg reklam oraz ich widoczność. Więcej reklam to większa popularność danej marki, a więc i potencjalny wzrost wydajności i generowania przychodów. Efekty tych nowych pomysłów być może ujrzymy już niebawem.