Ads

Pracownicy Google doskonale zdają sobie sprawę z tego, jakie korzyści wiążą się z używania szeroko rozumianej sztucznej inteligencji – właśnie dlatego podczas tworzenia kampanii w systemie reklamowym Google Ads możemy wykorzystać samouczące się algorytmy. Aby jednak działały one prawidłowo, musimy dołożyć wszelkich starań, żeby nakierować je na właściwe tory. Odpowiednia konfiguracja oraz określenie priorytetowych celów kampanii, z pewnością przyniesie reklamodawcy ogromne korzyści – bez konieczności podnoszenia generowanych przez nią kosztów.

Warto zauważyć, że system Google Ads jest bardzo elastyczny w kwestii doboru odpowiednich strategii w obszarze określania stawek. Naturalnie wszystko zależy od celów samej kampanii. Istnieje jednak kilka zmiennych, które należy wziąć pod uwagę. Uwzględnijmy to, na jakie sieci zamierzamy kierować kampanię oraz co będzie dla nas konwersją – kliknięcie reklamy, a może bardziej istotne – obejrzenie krótkiego filmu promocyjnego? Takimi kwestiami musimy się kierować podczas ustalania stawek. Jasno określone cele reklamowe z pewnością pomogą nam sprecyzować docelową strategię. Dzięki stworzeniu odpowiedniego zbioru reguł definiujących to, które zmienne wyświetlania się komunikatów reklamowych zostaną wzięte pod uwagę, zwiększymy efektywność działań. Widzimy więc, że taka strategia zakłada określenie pożądanego przez reklamodawcę celu.

Zdefiniuj swój cel

Każda strategia musi mieć jasno sprecyzowany cel – tylko w takim wypadku dowiemy się, jaki stan docelowy chcemy osiągnąć. Nie inaczej jest w przypadku kampanii w Google Ads. Na czym w takim razie możemy się skupić podczas ustalania stawek? Wielu reklamodawcom zależy oczywiście na bezpośrednich działaniach w obrębie witryny. W takim wypadku doskonałą metodą okaże się skupienie się na konwersjach, w czym pomoże nam Inteligentne określanie stawek (do którego za chwilę wrócimy). Skupienie się na kliknięciach natomiast spowoduje zwiększenie intensywności ruchu na naszej stronie www. Inaczej będzie w przypadku obrania za cel samych wyświetleń – one okażą się doskonałą metodą podczas zwiększania świadomości istnienia marki, z kolei określenie stawek kosztu obejrzenia reklamy wideo z pewnością zainteresuje osoby reklamujące się za pośrednictwem krótkich filmów. Widać zatem, że możliwości jest całkiem sporo. Dzięki określeniu naszego celu, zdecydowanie łatwiej będzie przygotować najefektywniejszą strategię, a to oczywiście bezpośrednio przełoży się na zysk reklamodawcy.

Inteligentne określanie stawek

Wyżej pojawiła się wzmianka o tzw. Inteligentnym określaniu stawek – co to takiego? System reklamowy Google Ads to naprawdę zaawansowane narzędzie, a jedną z jego najciekawszych właściwości jest możliwość polegania na samouczących się algorytmach. Dzięki temu mamy ułatwione zadanie podczas przygotowywania strategii pod kątem zwiększenia konwersji. Algorytm ten został przygotowany w taki sposób, aby bezustannie zbierać informacje o najskuteczniejszych rozwiązaniach w obszarze optymalizowania liczby albo wartości konwersji. Program bierze pod uwagę wiele zmiennych (pora dnia, język, lokalizacja itd.), aby móc wybrać najlepszą strategię dla danej kampanii. Warto wiedzieć, że jeśli zdecydujemy się na taką opcję, to w jej obrębie mamy dostępne cztery strategie, spośród których możemy wybrać tę, która najbardziej odpowiada naszym potrzebom. Niezwykle interesującą możliwością jest zwiększanie liczby konwersji przy zachowaniu założonego kosztu pozyskania. Dzięki temu algorytm zostanie poinformowany, że nie interesuje nas zwiększanie budżetu, ale liczba dotychczasowych konwersji nie jest zadowalająca. Istnieje też opcja położenia nacisku na jakość. W takiej sytuacji dogodną opcją będzie zwrot nakładów na reklamę – algorytm bezproblemowo nam to umożliwia. Oczywiście Inteligentne określanie stawek to tylko element składowy kampanii, a nie jej istota, jednak dzięki temu udogodnieniu z pewnością unikniemy wielu godzin żmudnej analizy dotyczącej dopracowywania szczegółów naszej strategii.

Firma Google zawsze przecierała szlaki, jeśli chodzi o personalizowanie usług, nie inaczej jest w przypadku tworzenia kampanii reklamowych. Dzięki elastycznym, zróżnicowanym opcjom z pewnością przygotujemy strategię doskonale odzwierciedlającą nasze założenia marketingowe, natomiast wykorzystanie inteligentnych algorytmów pozwoli nam doprowadzić ją do perfekcji. Trudno nie mieć wrażenia, że w szeroko rozumianej przestrzeni IT (do której ze spokojem możemy zaliczyć marketing internetowy) samouczące się programy nabierają coraz większego znaczenia. Warto zatem korzystać z tych udogodnień.