Ads

Zwiększanie skuteczności reklam tekstowych stało się łatwiejsze dla posiadaczy konta Google Ads. Udostępnienie użytkownikom opcji korzystania z rozszerzeń graficznych pozwala na zastosowanie w nich grafik oraz zdjęć przedstawiających oferowane produkty. Użytkownik musi jedynie spełniać wymagania sprecyzowane przez Google, aby móc użyć funkcji w prowadzonej kampanii.

Rozszerzenia graficzne – dla kogo i w jakiej cenie?

Opcja rozszerzeń graficznych dostępna jest dla użytkowników spełniających trzy wymagania określone przez Google. Przede wszystkim, nie mogą oni mieć historii związanej z łamaniem zasad reklamowych Google Ads. Do konta powinna być też przypisana właściwa branża lub podbranża (rozszerzenie nie działa w przypadku treści o charakterze kontrowersyjnym, w tym erotycznych i hazardowych). Konto nie może też funkcjonować krócej niż 90 dni.

Koszty użytkowania rozszerzenia naliczane są w ramach stawki CPC (Cost per click), czyli po kliknięciu obrazu przez użytkownika.

Wygląd reklamy i wymagania dotyczące obrazów

W przypadku zastosowania rozszerzeń graficznych reklamy będą składać się z nagłówków, tekstu, adresu URL oraz obrazu. Właściciel konta jest zobowiązany do potwierdzenia, że posiada prawa do użytkowania zamieszczanych grafik. Te natomiast muszą być zgodne z obowiązującymi standardami. Do rozszerzenia dodać można 3 unikalne obrazy z poziomu kampanii lub grupy reklam.

Akceptowane są zdjęcia w formatach kwadratowym o współczynniku proporcji 1 × 1 i prostokątnym 1,91 × 1. Ich minimalna oraz zalecana rozdzielczość to odpowiednio dla kwadratu: 300 × 300 px i 1200 × 1200 px, a dla prostokąta 600 × 314 px i 1200 × 628 px. Rozmiar obrazu nie może przy tym przekraczać 5 MB, a przedmiot powinien zajmować centralną część zdjęcia.

Odrzucone zostaną natomiast wszelkie przedstawienia przedmiotów o nieodpowiedniej treści, ze zbyt dużą ilością pustego miejsca (obiekt powinien wypełniać minimum 80% zdjęcia), z kilkoma obiektami, niewłaściwie przycięte, ze zniekształconym lub zamazanym obrazem czy znajdującymi się na nich znakami tekstowymi, a także logo firmy.

Dodanie i usunięcie rozszerzenia graficznego wymaga zalogowania się na konto Google Ads i przejścia do zakładki Reklamy i rozszerzenia. Dokładna instrukcja dostępna jest na stronie supportu Google.

Wykorzystanie rozszerzeń graficznych sprawdzi się w przypadku reklam tekstowych produktów i usług, jako atrakcyjny dla użytkowników element kampanii. Łatwa implementacja z poziomu konta Google Ads sprawia, że jest rozwiązaniem dobrze dopasowanym do wymagań firm działających w branży e-commerce szukających sposobów na zwiększenie zainteresowania ofertą.