Ads

E-marketing to niekwestionowana przyszłość promowania swojej działalności. Bardzo łatwo dostrzec, że tradycyjne rozwiązania reklamowe przestają się powoli opłacać reklamodawcom. Podejście do reklamy jako pewnego zjawiska społecznego diametralnie się zmieniło, a i konsumenci są coraz bardziej świadomi i zmęczeni dotychczasowymi rozwiązaniami w tym obszarze. Co zatem powinniśmy zrobić? Zacząć tworzyć kampanie w systemie Google Ads! 

Dobry komunikat reklamowy musi być dzisiaj elastyczny, jeżeli ma być skuteczny. Pracownicy Google doskonale zdają sobie z tego sprawę, właśnie dlatego oferują reklamodawcom kilka różnych formatów reklamowych – zarówno w formie tekstowej, jak i graficznej – dzięki temu dotarcie do określonego targetu staje się niezwykle intuicyjne, co w tradycyjnych rozwiązaniach nie było takie oczywiste. Ogromną zaletą Google Ads jest także znacznie większy zasięg – przecież komunikat promocyjny online może trafiać do użytkowników mieszkających w całej Polsce, Europie czy nawet na świecie, nie musi się ograniczać do konkretnego regionu.

W cyberprzestrzeni kluczowym czynnikiem jest dostosowywanie się do potrzeb i przyzwyczajeń użytkowników, którzy coraz rzadziej korzystają z urządzeń stacjonarnych, a chętniej przeglądają internet na swoich smartfonach. Google Ads to nieustannie rozwijana platforma, która pozwala dostosowywać reklamy do standardów zachowań użytkowników. Kierowanie treści na smartfony, tablety czy laptopy nie stanowi żadnego problemu. Wszystko dzięki temu, że firma z Mountain View kładzie ogromny nacisk na precyzyjne targetowanie. Mamy całkowitą kontrolę nad grupą docelową, dzięki czemu trafność reklamy nigdy wcześniej nie była tak satysfakcjonująca. Urządzenia, lokalizacja, język, demografia, a nawet status materialny – wszystkie te zmienne pozwalają systemowi Google Ads znaleźć pożądanych przez nas odbiorców.

Ogromnym usprawnieniem względem tradycyjnych form promowania swojego przedsiębiorstwa jest także dostęp do doskonale zaprojektowanych statystyk i narzędzi umożliwiających nam bieżące śledzenie przebiegu i skuteczności kampanii. Pozwala nam to od razu zobaczyć, czy nasza strategia okazała się słuszna i kampania rzeczywiście przynosi oczekiwane rezultaty, czy jednak musimy w jej obrębie dokonać kilku zmian. Dzięki takie analizie wyników możemy bezproblemowo optymalizować naszą kampanię i dostosowywać ją do standardów rynku.

Wszystko to brzmi świetnie, więc zapewne musi dużo kosztować, prawda? Nie! Rewolucyjność platformy Google Ads objawia się m.in. w tym, jak rozwiązano kwestię płatności. Reklamodawcy płacą wyłącznie za zysk i uzyskany efekt. To kliknięcie reklamy jest równoznaczne z koniecznością zapłaty, nie płacimy natomiast za udostępnione miejsce, do czego przyzwyczaiły nas dotychczasowe rozwiązania. Ciągła kontrola nad budżetem natomiast pozwala nam na podejmowanie niezwykle elastycznych decyzji, dzięki którym jasno określimy, czy zależy nam na konwersjach, zwrocie z inwestycji, czy np. udziale w wyświetleniach. Google Ads to spójny i kompletny system, który w zasadzie znosi konieczność reklamowania się w tradycyjny sposób.