Ads

Osoby związane z szeroko rozumianym marketingiem internetowym z pewnością znają zalety oraz możliwości systemu reklamowego Google Ads. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że platforma ta całkowicie zrewolucjonizowała myślenie o komunikatach promocyjnych w cyberprzestrzeni. Rewolucja ta zadziała się nie tylko w obrębie tworzenia reklamy, ale również w sposobie jej opłacania. Nic zatem dziwnego, że każdy, kto dąży do zwiększenia zasięgów swojej strony internetowej i szuka innowacyjnych metod na zwiększenie puli swoich klientów, zaczyna interesować się właśnie systemem Google Ads.

Kiedy zależy nam na ukierunkowaniu naszego komunikatu reklamowego, to doskonałym sposobem na realizację zamierzonego celu mogą okazać się rozszerzenia reklamy. Ich podstawową zaletą jest to, że nie wykraczają poza granice komunikatu promocyjnego, doprecyzowują go i czytelnie odsyłają użytkownika do najistotniejszych informacji. Wbrew pozorom wcale nie muszą być to wiadomości dotyczące wyłącznie takich oczywistych danych jak np. lokalizacja sklepu. Jeśli zależy nam na zwiększenia zainteresowania obecną promocją, to możemy skorzystać z rozszerzenia cen, które już z pozycji wyników w wyszukiwarce poinformuje odbiorcę o atrakcyjnych rabatach. Kiedy zależy nam na zwiększeniu świadomości marki, to strzałem w dziesiątkę będzie zastosowanie rozszerzeń informacji w witrynie. Mówiąc wprost, zawsze znajdziemy doskonałe rozwiązanie dostosowane do naszych marketingowych potrzeb.

Rozliczenia za kliknięcie rozszerzenia

Google Ads przyzwyczaiło swoich użytkowników do niezwykle atrakcyjnego sposobu rozliczania się z reklam. Płacenie za kliknięcie, a nie za udostępnione miejsce powoduje, że reklamodawcy chętniej stawiają właśnie na ten model marketingu, widząc w nim dużo więcej potencjału niż w przypadku tradycyjnych form promocji. Same rozszerzenia są również bezpłatne w tym sensie, że nie musimy dodatkowo za nie płacić, ich umieszczenie w reklamie jest całkowicie darmowe. W momencie, w którym użytkownik kliknie takie rozszerzenie – wtedy jest to rozliczane dokładnie tak samo, jak kliknięcie standardowej reklamy. Nie płacimy za możliwość dodania dodatkowych informacji, zatem nic nie stoi na przeszkodzie, aby wzbogacać o nie nasze standardowe komunikaty reklamowe, tym bardziej że ich wpływ na skuteczność promocji potrafi być naprawdę znaczny. Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której internauta ma do czynienia z kilkoma wynikami wyszukiwania wyglądającymi tak samo, a nasz komunikat wybija się na tle, ponieważ zastosowaliśmy odpowiednie rozszerzenie. Takie zwiększenie widoczności jest niezwykle istotne, aby nie utonąć w morzu bliźniaczo podobnych reklam w wyszukiwarce.

Rodzaje i zastosowanie rozszerzeń reklam

Istnieje wiele atrakcyjnych rozszerzeń, każde z nich stawia na nieco inny aspekt promocji, i tak np. rozszerzenia informacji w witrynie to doskonały sposób na doprecyzowanie komunikatu promocyjnego o konkretne informacje dotyczące np. asortymentu lub określonych usług. Poleca się to rozszerzenie przede wszystkim przedsiębiorcom świadczących szeroki zakres usług lub sklepom internetowym o niezwykle szerokim asortymencie. Rozszerzenia te dzielą się na podgrupy (m.in. Style, Typy, Udogodnienia czy Usługi), w których obrębie możemy wybrać interesujące nas informacje. Wybierając to rozwiązanie, możemy być pewni, że użytkownik odwiedzający stronę będzie już zapoznany z dokładnie tymi wiadomościami na temat usług bądź asortymentu, które chcieliśmy mu przekazać. Dzięki temu ruch na naszej stronie będzie generowany głównie przez wartościowych użytkowników realnie zainteresowanych naszą działalnością.

Podobnie działają rozszerzenia objaśnień, z tym że nie mają one postaci konkretnych fraz po przecinku, istnieje tutaj możliwość wzmocnienia komunikatu reklamowego poprzez krótki, 25-znakowy tekst zachęcający użytkownika do kliknięcia adresu. Mamy całkowitą dowolność w zakresie treści takiego rozszerzania, najlepiej oczywiście postawić na zwięzły opis zalet, które wyróżniają nas na tle konkurencji – może być to dogodna lokalizacja bądź niestandardowe godziny otwarcia. Prowadząc sklep internetowy natomiast, możemy poinformować potencjalnych konsumentów np. o darmowej wysyłce lub korzystnych rabatach. Mamy tutaj pełną swobodę i bez dwóch zdań warto postawić na kreatywność i jasność przekazu.

Rozszerzenia lokalizacji to natomiast idealne rozwiązanie dla sklepów stacjonarnych działających na skalę lokalną. W takiej sytuacji podanie adresu placówki już na poziomie wyników wyszukiwania będzie ogromnym udogodnieniem dla osób na bieżąco poszukujących konkretnych usług czy produktów. Z takiego rozwiązania z pewnością skorzystają osiedlowi fryzjerzy czy lokalnie działające salony kosmetyczne. Konieczność wchodzenia na stronę usługodawcy, aby dopiero tam poznać adres, bywa niekiedy frustrująca, zwłaszcza jeśli użytkownikowi zależy na czasie.

Użytkownicy często podejmują decyzje zakupowe w oparciu o komentarze i opinie innych internautów, zatem jeśli możemy poszczycić się wieloma pochlebnymi ocenami, to zdecydowanie powinniśmy to uwypuklić. Rozszerzenie opinii będzie tutaj doskonałym sposobem na przedstawienie potencjalnym konsumentom cytatu bądź parafrazy wyrażającej pozytywny stosunek do nas, pochodzącej ze sprawdzonego źródła. W tym rozszerzeniu są jednak pewne ograniczenia, tj.  opinie muszą pochodzić z portali branżowych lub serwisów cieszących się uznaniem w przestrzeni internetowej. Takie oceny są uznawane przez Googla za najbardziej wiarygodne, chociaż trzeba powiedzieć, że pozytywna opinia wystawiona przez renomowany portal rzeczywiście będzie dużo bardziej atrakcyjna nawet z perspektywy konsumenckiej.

Rozszerzenia cen doskonale sprawdzą się podczas obniżek cen i rabatów. Doskonałym udogodnieniem jest także możliwość wyświetlania takich reklam w określonych godzinach czy sezonach sprzedażowych (np. przed świętami). To niezawodny sposób informowania użytkowników o atrakcyjnych, konkurencyjnych cenach. Możemy oczywiście opatrzyć informację o kwotach krótkim tekstem zachęcającym do kliknięcia, lecz zdaniem wielu osób, atrakcyjna cena widniejąca pod pożądanym produktem jest najskuteczniejszym sposobem promocji.

Niekiedy użytkownik korzystający ze smartfona chce skontaktować się z usługodawcą, wówczas musi wejść na stronę reklamodawcy, przejść do zakładki „kontakt” i dopiero tam ma dostęp do formularza lub numeru kontaktowego. Ma to niemałe znaczenie w przypadku hoteli, pensjonatów i innych noclegowni. Właśnie dlatego rozszerzenie wiadomości może okazać się w tym wypadku strzałem w dziesiątkę. Użytkownik zainteresowany zabookowaniem kilku noclegów w danej okolicy może jednym kliknięciem zadzwonić do właścicieli placówki lub wysłać SMS z pytaniem o wolne terminy.

Rozszerzenie podstron to opcja, której jedną z podstawowych zalet jest zwiększenie objętości zajmowanej przez naszą reklamę, co naturalnie zwiększa też jej widoczność, a to zawsze pozytywnie wpływa na klikalność komunikatu komunikacyjnego. Poza tym rozszerzenie to jest rekomendowane osobom, którym zależy na tym, aby konsumenci od razu trafiali na konkretną podstronę w obrębie ich witryny – może być to np. podstrona z obecnymi promocjami czy z formularzem kontaktowym.

Powyższe rozszerzenia powstały w jednym celu – zwiększyć skuteczność reklam w obrębie platformy Google Ads. Zapoznanie się z przeznaczeniem każdego z nich pozwala zauważyć, że w zależności od tego, co chcemy promować (produkty po obniżce, konkretne usługi itd.), możemy zdecydować się na jedną z wymienionych wyżej opcji. Ponieważ nie zwiększa to w żaden sposób kosztów kampanii (wciąż płacimy wyłącznie za efekt), to zdecydowanie warto decydować się na korzystanie z rozszerzeń reklam, ponieważ często to właśnie one odpowiadają za zwiększenie liczby kliknięć w nasz komunikat promocyjny.